Každý čtvrtý klient s hypotékou by dnes již sítem neprošel
14. 5. 2018
Až 25 % lidí, kteří vloni získali hypoteční úvěr, by jej letos už nedostali. Proč? Banky v Česku i na Slovensku zpřísňují podmínky. Proč? Obávají se tzv. přehřátí trhu. Jinými slovy hrozí fakt, že lidé by ztratili schopnost hypotéku splácen, banka by byla nucena si nemovitost „vzít“ a tím by se spustil velký problém.
Jaké indicie tomu naznačují?
Zvyšuje se zadluženost v poměru k příjmům. Každému klientovi musí po úhradě splátky hypotečního úvěru, pojištění a dalších povinných plateb, zůstat nějaká částka tzv. na žití. A tato částka se u klientů stále snižuje.
Hypotéka na celý život
Postupně se také zvyšuje doba, na kterou si lidé berou úvěr. Třeba na Slovensku byla průměrná délka hypotéky 25,5 roku, letos je to o téměř rok více. 63 % lidí si vzalo úvěr na nejdelší možnou dobu, tedy na 30 let.
Úrokové sazby rostou
I toto je logická reakce Národní banky. Aby bylo zamezeno poskytovat tzv. rizikovým klientům hypotéky, zvyšuje se i cena půjčených peněz. Úroková sazba je teď nejvyšší za poslední dva roky. I díky tomuto opatření se počet poskytnutých hypotečních úvěrů snižuje.
Co to znamená, když chcete prodávat?
Pomalu končí nejlepší období na prodej nemovitosti za posledních několik let. Méně lidí dostane hypotéku. A pokud ano, banka jim půjčí menší částku. To způsobuje, že lidé nebudou moci kupovat v takovém množství a až tak „drahé“ nemovitosti. Pokud tedy zvažujete prodej, je dobré příliš neváhat.
Budete-li chtít v této věci cokoli vědět, ozvěte se mi, rád vám poradím.
Autor
Vladimír Růžička
Narodil jsem se v Karlových Varech. Úžasné dětství jsem prožil v malebném historickém městě Loket. V současnosti žiji již dlouhou dobu přímo v Karlových Varech. Miluji zdejší atmosféru a procházky po okolních lázeňských lesích.
V průběhu života jsem nasbíral mnoho zkušeností v různých oblastech, stavebnictví, elektro, strojírenství a IT. Vše co jsem se naučil, nyní s radostí využívám při své práci realitního makléře. Dá se říci, že jsem se našel. Baví mě práce s lidmi a myslím, že díky daru empatie umím nacítit potřebu klienta. Mé předchozí pracovní aktivity byly vždy spojené s úctou a profesionálním přístupem.
Když jsem se rozhodoval, pod kterou realitní kancelaří budu pracovat, padla jasná volba na M&M reality, která je NEJDŮVĚRYHODNĚŠÍ ZNAČKOU mezi realitními kancelářemi od roku 2017.
Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Prezentaci a prodej nemovitosti provádím s využitím profesionálního fotografa, točím VIDEOPROHLÍDKY, používám dron, připravuji a tisknu KATALOG, standardem je 3D PŮDORYS nemovitosti. Vytvářím Home Staging, pracuji a reklamuji na sociálních sítích. V případě více zájemců, bude při prodeji použita online elektronická AUKCE, při které se cena nemovitosti transparentně zvyšuje ... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti. Spokojenost klientů je můj cíl, a mé přání.
Proč vznikly tyto stránky?
Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články, nebo můj E-BOOK. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu.
Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani váš makléř.
Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů.
Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat.
Rád se s Vámi sejdu, probereme vaše přání a představy. Zvu vás na kávu, čaj, nebo prostě na něco dobrého.