Pojištění nemovitosti a domácnosti. Máte v pojmech jasno?
29. 7. 2020
Investovat několik milionů do nemovitosti a poté majetek neochránit pojištěním samozřejmě nelze doporučit. Na trhu je k dispozici celá řada balíčků majetkových pojištění od desítek pojišťoven a zprostředkovatelů. Přesto mají lidé nejasnosti v pojištění nemovitosti a domácnosti.
Rozdíly mezi pojištěním nemovitosti a domácnosti
Na dům i byt číhá řada nebezpečí. Určitě je tu obava o požár, záplavu, povodeň nebo o krádeže věcí po násilném vniknutí. Pojištění však kryje jen některé součásti vašeho majetku.
Pojištění nemovitosti znamená pojištění samotné konstrukce budovy. Pevné součásti spojené se základy. Zároveň se vztahuje i na zabudované (a ukotvené) součásti. Tím mohou být radiátory, klimatizační jednotka, kotel nebo solární panely.
Pojištění domácnosti znamená ale pojištění vnitřního vybavení domu nebo bytu. Věci, které jste domů nakoupili, můžete s nimi volně pohybovat a můžete je snadno přestěhovat. K nim patří nábytek, spotřebiče, elektronika, šperky i věci osobní potřeby.
Samostatnou kapitolou jsou kuchyňské linky, vestavné skříně a koupelnová sanita. Pojišťovny zahrnují tyto předměty někdy k nemovitosti a někdy k domácnosti, záleží na konkrétních podmínkách pojišťoven.
Kontrolujte limity pojištění
Jedním z častých metod pojišťoven je stanovení nejrůznějších limitů. Ačkoliv si pojistíte nemovitost na 3 milióny korun a domácnost (vnitřní vybavení) na milion, nemusí to znamenat, že v případě pojistné události tyto částky získáte.
Pojišťovny mají definovány skupiny předmětů, pro které stanovují takzvané limity. Tedy horní hranici obnosu, kterou klientům vyplatí v případě likvidace škody.
Setkáte se s limitem na stavební součásti ve výši 1 % celkové pojistné částky. Setkáte se s limitem 50 tisíc na elektroniku nebo cennosti. Setkáte se s limitem na sportovní vybavení, umělecké předměty, hudební nástroje i domácí zvířata.
Pečlivě si proto prostudujte podmínky jednotlivých pojišťoven a zaměřte se na limity plnění. Pokud byste chtěli určité předměty ochránit více je vhodné sjednat si doplňkové pojištění nebo připlatit za zvýšení limitu.
Autor
Vladimír Růžička
Narodil jsem se v Karlových Varech. Úžasné dětství jsem prožil v malebném historickém městě Loket. V současnosti žiji již dlouhou dobu přímo v Karlových Varech. Miluji zdejší atmosféru a procházky po okolních lázeňských lesích.
V průběhu života jsem nasbíral mnoho zkušeností v různých oblastech, stavebnictví, elektro, strojírenství a IT. Vše co jsem se naučil, nyní s radostí využívám při své práci realitního makléře. Dá se říci, že jsem se našel. Baví mě práce s lidmi a myslím, že díky daru empatie umím nacítit potřebu klienta. Mé předchozí pracovní aktivity byly vždy spojené s úctou a profesionálním přístupem.
Když jsem se rozhodoval, pod kterou realitní kancelaří budu pracovat, padla jasná volba na M&M reality, která je NEJDŮVĚRYHODNĚŠÍ ZNAČKOU mezi realitními kancelářemi od roku 2017.
Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Prezentaci a prodej nemovitosti provádím s využitím profesionálního fotografa, točím VIDEOPROHLÍDKY, používám dron, připravuji a tisknu KATALOG, standardem je 3D PŮDORYS nemovitosti. Vytvářím Home Staging, pracuji a reklamuji na sociálních sítích. V případě více zájemců, bude při prodeji použita online elektronická AUKCE, při které se cena nemovitosti transparentně zvyšuje ... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti. Spokojenost klientů je můj cíl, a mé přání.
Proč vznikly tyto stránky?
Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články, nebo můj E-BOOK. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu.
Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani váš makléř.
Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů.
Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat.
Rád se s Vámi sejdu, probereme vaše přání a představy. Zvu vás na kávu, čaj, nebo prostě na něco dobrého.