Proč chcete za svou nemovitost tolik peněz?
15. 4. 2018
Jistě, každý chceme za svou nemovitosti dostat maximum, pokud ji prodáváme. Praxe je ovšem taková, že naše představa o získané částce bývá často nereálná. Co to způsobuje?
Realitní makléř má snahu na základě zkušeností, praxe i cenových map majiteli nemovitosti dobře poradit. Majitel nemovitosti to ale často vidí naopak. Proč?
V roce 2015 vydal Journal of Housing Economics velmi zajímavou studii. Lidé nadhodnocují ceny nemovitostí o 8 %. Ale jen v případě, že se jedná o tu jejich. V případě, že se nejedná o jejich nemovitosti, její cenu nenadhodnocují. Tento efekt má dokonce i svůj ekonomický název – endowment efekt. Nebo také vlastnický či majetnický efekt.
Jinými slovy, u stejné věci dělá člověk cenový rozdíl mezi cenou, za kterou je ochoten prodat a za kterou je ochoten koupit. Například úplně stejný byt budeme chtít prodat vždy za více, než za kolik bychom jej byli ochotni koupit. A pro zajímavost, zdaleka se to netýká jen nemovitostí, ale v podstatě čehokoli námi vlastněného.
A důvody?
- Citové pouto. K věcem, které vlastníme si vytváříme citové pouto. A jsme tedy ochotni se jich vzdát pouze za vyšší částku, která nám tento cit „nahradí“.
- Blud utopených nákladů. Jako vlastnící míváme pocit, že prodejem musíme získat investované náklady. Za kuchyňskou linku v hodnotě 100 tis. korun už ale nikdy stejnou částku nedostaneme.
- Ikea efekt. Pokud jsme v nemovitosti sami vymalovali, věšeli lustry či pokládali podlahu, to vše způsobuje výše zmíněný efekt o nereálné představě o ceně.
Jak z toho ven?
Zkuste si představit, že ve vaší nemovitosti bydlí úplně cizí lidí, oprostěte se od citových vazeb a položte si otázku. Kolik bych byl ochoten za takovou nemovitost zaplatit já?
Pokud už nemovitost prodáváte a nedaří se vám to, patrně se vám přihodil endowment efekt a požadujete za ni až příliš vysokou cenu.
Nechte si poradit o profesionálního makléře. Možná se vám to zprvu nemusí zdát, ale opravdový profík vám skutečně umí poradit dobře.
Autor
Vladimír Růžička
Narodil jsem se v Karlových Varech. Úžasné dětství jsem prožil v malebném historickém městě Loket. V současnosti žiji již dlouhou dobu přímo v Karlových Varech. Miluji zdejší atmosféru a procházky po okolních lázeňských lesích.
V průběhu života jsem nasbíral mnoho zkušeností v různých oblastech, stavebnictví, elektro, strojírenství a IT. Vše co jsem se naučil, nyní s radostí využívám při své práci realitního makléře. Dá se říci, že jsem se našel. Baví mě práce s lidmi a myslím, že díky daru empatie umím nacítit potřebu klienta. Mé předchozí pracovní aktivity byly vždy spojené s úctou a profesionálním přístupem.
Když jsem se rozhodoval, pod kterou realitní kancelaří budu pracovat, padla jasná volba na M&M reality, která je NEJDŮVĚRYHODNĚŠÍ ZNAČKOU mezi realitními kancelářemi od roku 2017.
Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Prezentaci a prodej nemovitosti provádím s využitím profesionálního fotografa, točím VIDEOPROHLÍDKY, používám dron, připravuji a tisknu KATALOG, standardem je 3D PŮDORYS nemovitosti. Vytvářím Home Staging, pracuji a reklamuji na sociálních sítích. V případě více zájemců, bude při prodeji použita online elektronická AUKCE, při které se cena nemovitosti transparentně zvyšuje ... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti. Spokojenost klientů je můj cíl, a mé přání.
Proč vznikly tyto stránky?
Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články, nebo můj E-BOOK. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu.
Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani váš makléř.
Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů.
Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat.
Rád se s Vámi sejdu, probereme vaše přání a představy. Zvu vás na kávu, čaj, nebo prostě na něco dobrého.